• WITAJCIE MIESZKAŃCY!
  • O NAS
  • FORMULARZ KONTAKTOWY
email
  • AKTUALNOŚCI
  • INFORMACJE
    • Informacje o godzinach pracy SM
    • Dokumenty, regulaminy, pisma
    • Część uchwał z 2014 – 2015 r
    • Budynki, tereny, zasoby, hipoteki – stan prawny
    • Lista gruntów kupionych przez SM Śródmieście od UM Łódź
    • Akademik przy Wigury 7a
  • PORADY / PRAWO
    • Wpisy z kategorii porady – prawo
    • LIKWIDACJA czy UPADŁOŚĆ – co jest lepsze?
    • Różnice między spółdzielnią a wspólnotą
    • Jak odpowiadamy za długi
      • Jaka jest odpowiedzialność członka spółdzielni mieszkaniowej za jej długi?
      • Członkowie nie płacą każdego długu spółdzielni
      • Odpowiedzialność członka spółdzielni mieszkaniowej za jej długi
    • Przydatne linki
  • Z ZEWNĄTRZ
    • MEDIA INFORMUJĄ
    • PIOTRKOWSKA235 informuje
    • URZĄD MIASTA INFORMUJE
  • Fotogalerie
  • Regulamin komentowania

Komunikat nr 6 Zarządu i Rady Nadzorczej oraz odpis postanowienia o upadłości SM

Posted On 03 Paź 2014
By : mySrodmiescie
Comments: 43
Tag: komornik, komunikaty, NOWE SM ŚRÓDMIEŚCIE, pisma, Porady, sprawy w sądzie, syndyk, upadłość, ZWiK

Komunikat nr 6 Zarządu i Rady Nadzorczej (wybranej w dniu 30.06.2014 r.) z dnia 3 października 2014 r.

W dniu 1 października 2014 r. Sąd Rejonowy dla Łodzi -Śródmieścia, XIV Wydział ds. Upadłościowych i Naprawczych wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej SM „Śródmieście”. Syndykiem został wyznaczony p. Dariusz Jędrzejewski, wcześniej tymczasowy nadzorca sądowy. [skan obok > ] 

Warto przypomnieć, że art. 16 oraz 17 ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze stanowią, że sąd może zmienić sposób prowadzenia postępowania z postępowania obejmującego likwidację majątku upadłego na postępowanie z możliwością zawarcia układu, jeśli warunki do tego ujawnią się dopiero w toku postępowania upadłościowego.

W piątek 3 października br. syndyk p. Dariusz Jędrzejewski spotkał się z przedstawicielami spółdzielni: p. E. Szymańską, p. B. Narzymskim, p. D. Trocha i p. G. Śmigaj.
Odpowiadając na nasze pytania syndyk wyjaśnił, że:

  1. Poczynając od 1 października br. całość opłat z tytułu użytkowania lokali mieszkalnych lub użytkowych należy wpłacać w kasie spółdzielni lub na rachunek bankowy spółdzielni do 15-go każdego miesiąca – przy opóźnieniu będą naliczane odsetki ustawowe. (Należy zaprzestać płacenia za energię cieplną na wydzielone konto DALKI oraz pilnie skorygować stałe zlecenia w bankach, o ile się takie ma.)
  2. Osoby, które część lub całość czynszu wpłacały komornikom, powinny niezwłocznie poinformować komornika, że w związku z ogłoszeniem upadłości Spółdzielni całość czynszu będą od października wnosiły do spółdzielni.
  3. Syndyk zapewnił, że nie ma konieczności składania nowych wniosków o ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkaniowego lub miejsca postojowego w garażu – będą honorowane wszystkie wnioski złożone przed ogłoszeniem upadłości spółdzielni (do składania wniosków zachęcaliśmy w naszych komunikatach).
  4. Nie jest prawdą, że osoby, które takich wniosków nie złożyły muszą je składać natychmiast (według krążącej plotki do poniedziałku). Syndyk nie ograniczył terminu składania wniosków. Przypominamy, że jednym z warunków ustanowienia odrębnej własności jest brak zadłużenia z tytułu opłat czynszowych. Warto zapoznać się z Informacjami o uwłaszczeniu – w zakładce Porady i Informacje na stronie www.mysrodmiescie.pl
  5. Akty notarialne o ustanowienie odrębnej własności lokalu w imieniu spółdzielni w upadłości podpisuje syndyk. Ze względu na ograniczenia czasowe, będzie to realizowane nie wcześniej niż od połowy listopada br.
  6. Syndyk zadeklarował, że w drugiej połowie listopada br. spotka się z Przedstawicielami członków spółdzielni.

Uwaga: Rada Nadzorcza (wybrana w dniu 30.06.2014) i Zarząd  przekażą więcej informacji w przyszłym tygodniu za pośrednictwem przedstawicieli wybranych na Zebraniach Grup Członkowskich. 

Pobierz Komunikat PDF, wydrukuj i powieś na tablicy informacyjnej w swojej klatce – nie każdy korzysta z internetu…

2

Odpis Postanowienia o ogłoszeniu upadłości SM Śródmieście.

 

1a

Komunikat Syndyka ws. opłat czynszowych.

    Previous Story

    E-prawnik: Co się dzieje z moim mieszkaniem, gdy spółdzielnia znajduje się w stanie upadłości?

    Next Story

    Komunikat syndyka z dnia 6.10.2014

    Related Posts

    7

    Komunikat Rady Nadzorczej z posiedzenia w dniu 26.01.2016 r.

    Posted On 28 Sty 2016
    , By mySrodmiescie
    1

    Komunikaty RN + projekt NOWEGO STATUTU

    Posted On 08 Sty 2016
    , By mySrodmiescie
    off

    Informacja syndyka dot. pracy działu czynszów

    Posted On 07 Sty 2016
    , By mySrodmiescie

    Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/a4klient/ftp/mysrodmiescie/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

    43 Comments

    1. Avatar
      Grażyna 10 października 2014 at 08:58
      2
      0

      W tak ważnej sprawie jak dokonywanie wpłat na właściwe konto bankowe każdy członek Spółdzielni powinien otrzymać oficjalne pismo w tej sprawie od Syndyka. Byłam w sekretariacie i zwróciłam na to uwagę, że informacja umieszczona na drzwiach wejściowych do klatki schodowej nie jest właściwą formą podawania konta bankowego. Wychodziłam z domu i na drzwiach wisiała naderwana już kartka, a kiedy wracałam to nie było jej wcale. Jeśli dokonam wpłaty na niewłaściwe konto to kto zwróci mi pieniądze? Przypominam po raz kolejny o uzgodnieniu salda każdego członka Spółdzielni na dzień 30 września 2014 r.

       

      • Avatar
        eM 11 października 2014 at 10:03
        0
        0

        Pani Grażyno, tu sytuacja jest bardzo prosta. Niestety, jeśli wpłacimy pieniądze na niewłaściwe konto, to będzie to nasz problem. Czyli: wpłacić na właściwe konto będziemy musieli raz jeszcze (czyli na konta wskazane przez Syndyka) a sami będziemy musieli wystąpić o zwrot wpłat, które trafiły na na konto niewłaściwe. Nikt tego za nas nie zrobi. Tak samo będzie w przypadku wpłat na konto wydzielone Dalkii, komornika itd. Dlatego pilnujmy się i dokładnie sprawdzajmy poprawność numerów kont.

        • Avatar
          Grażyna 11 października 2014 at 17:53
          2
          0

          Czy ja zadałam pytanie co mam zrobić jeśli przeleję pieniądze na niewłaściwe konto? NIE ! Istotą mojego wpisu było to, żeby Syndyk w ważnych sprawach nie ograniczał się do komunikatu zawieszonego na drzwiach do klatki schodowej, tylko pisemnie powiadamiał każdego Spółdzielcę.Do ważnych spraw zaliczam podanie numeru konta bankowego czy harmonogramu prac Syndyka. Wówczas starsi ludzie nie musieliby chodzić na próżno do sekretariatu z wnioskami o uwłaszczenie po to, żeby usłyszeć że mają przyjść jeszcze raz w połowie listopada.

        • Avatar
          MacEloe 11 października 2014 at 18:42
          0
          0

          Niestety Szanowna Pani, ale „czasy I-szych Sekretarzy”, którzy myśleli za wszystkich i za wszystkich podejmowali decyzje minęły 25 lat temu. Również dobry „car-batiuszka” „nie wiernutsia”. DLATEGO TAKA JEST WAŻNA SOLIDARNOŚĆ MIEDZYLUDZKA I POCZUCIE SĄSIEDZKOŚCI! A tak nawiasem mowiąc, to kto mialby zapłacić za te wszystkie pisma , ktore się Pani marzą? Syndyk? Czyli miałby zmniejszyć kwotę należną wierzycielom, bo ludzie są sobie „wilkami”?

        • Avatar
          Grażyna 11 października 2014 at 23:16
          1
          0

          Ha ha ha … cytuję:„czasy I-szych Sekretarzy”, którzy myśleli za wszystkich i za wszystkich podejmowali decyzje minęły 25 lat temu” No jak widać na przykładzie Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”
          nie minęły te czasy,bo Spółdzielnia upadła.I nie pomogła solidarność międzyludzka i poczucie sąsiedzkości o której pisze MacEloe,a której ja nie dostrzegłam przez 35 lat.
          Informacje pisemne o których napisałam są konieczne z uwagi na ewentualne kwestie sporne rozstrzygane np. przez Sąd.W przypadku komunikatów na drzwiach nie ma żadnej podstawy do odwołania się.
          A jeśli chodzi o koszty pism to jak one mają się do kosztów jakie ponosimy za zadłużonych lokatorów. Są tacy co mają dług 60 000tys. zł z tytułu nie wnoszenia całymi latami opłat za czynsz. W mojej klatce dług wynosił pół roku temu 500 000 tys.zł.Czy zaleganie opłat za wodę w kwocie 6 000 tys. zł można zaliczyć do solidarności międzyludzkiej ? Czy może raczej cwaniactwa? Za dłużników płacą naiwniacy i fundują cwaniakom ciepłe mieszkanko z ciepła wodą i TV.Dlatego koszty eksploatacji ( 3,50zł od m2 )w Spółdzielni Mieszkaniowej „śródmieście” były i są najwyższe w łodzi.W innych Spółdzielniach koszty eksploatacji były na poziomie 1,50 zł do 1,90 zł.Osoby prowadzące działalność gospodarczą w moim bloku całymi latami nie płaciły za prąd,i nie miały liczników.Uchwałą Zarządu Nr 47/12 w pkt.”d”wyszczególniono pomieszczenia i urządzenia wspólne dla wszystkich mieszkańców bloku takie jak pralnie ,suszarnie,pomieszczenia techniczne.Wszystkie te pomieszczenia zostały przekazane po wyremontowaniu na koszt Spółdzielni, czyli na koszt Spółdzielców rodzinom pracowników Spółdzielni, podwykonawcom i pochlebcom Pana Diducha. Tak więc nie trzeba było być pierwszym sekretarzem ,żeby ignorować Spółdzielców i nazywać ich hołotą.Nie chce mi się więcej pisać

        • Avatar
          Marcus 12 października 2014 at 13:44
          1
          0

          Łączne zadłużenie mieszkańców SM z tytułu opłat mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych, wynosi troszkę ponad 1,5 mln zł. Mamy zatem rozumieć, że 1/3 tego długo wygenerowała Pani „klatka”? Myślę, że dobrze by było więcej opierać się na sprawdzonych faktach, a mniej na plotkach i pomówieniach, tworząc atmosferę wzajemnej nieuchności podejrzliwości.

        • Avatar
          Grażyna 21 października 2014 at 06:12
          2
          2

          Marcus jest członkiem Spółdzielni? Skąd ta informacja o zadłużeniu 1,5 mln zł.? Jest to informacja błędna !
          Zapożyczam „Myślę, że dobrze by było więcej opierać się na sprawdzonych faktach, a mniej na plotkach i pomówieniach, tworząc atmosferę wzajemnej nieufności i podejrzliwości”

          Informacja o zadłużeniu wisiała na tablicy ogłoszeń umieszczonej na klatce schodowej na wprost wind ponad pół roku. Największymi plotkarzami są faceci.

        • Avatar
          Marcus 21 października 2014 at 09:19
          1
          0

          Dane o zobowiazaniach wobec SM „Śródmieście”:
          Postanowienie sądu o ogłoszeniu upadłości; str.9; pozycja 3 składu pozostałych części majatku upadłego. Czyli wg Pani i nadzorca sądowy, a obecnie syndyk, a takze sąd się mylą? Pani wie lepiej?

      • Avatar
        Grażyna 21 października 2014 at 10:37
        2
        0

        W czasie nadzoru sądowego przez obecnego syndyka doszło do niebywałego zagrożenia mieszkańców.( Wyłączono prąd, zakręcono kurki z wodą) Mylenie się jest rzeczą ludzką, ale Sąd działa na podstawie dokumentów jakie mu dostarczono.Mam bardzo ograniczone zaufanie do ludzi, a pracowników Spółdzielni szczególnie, ponieważ przez wiele lat czerpali znaczne korzyści z tego, że działali na szkodę Spółdzielców.Gdyby w Sądzie pierwszej instancji nie popełniano błędów nie byłoby odwołań do pozostałych instancji.

        • Avatar
          Marcus 21 października 2014 at 11:21
          1
          0

          1) Nadzorca sądowy NIE ZARZADZA BIEŻĄCĄ DZIAŁALNOŚCIĄ UPADŁEGO. Jego obowiązkiem jest tylko nadzór nad tym, aby majatek upadłego nie uległ uszczupleniu, aby nie „zginęły” dokumenty finansowe upadłego i przygotowanie dokumentów dla sądu w celu ogłoszenia lub nie upadłości.
          2) Na chwilę obecną, gdy działa u Was syndyk, to co teraz napiszę, już Was nie dotyczy. Otóż w 90% SM, prezesi zarządów działają w myśl starej rzymskiej zasady „divide, et impera” – „dziel i rządź”. Przechodzą w tym temacie nawet specjalne szkolenia z pieniądze członkowskie. A co najbardziej podzieli mieszkańców niż informacja o ich długach wobec SM? Przecież to takie proste zsumować te wszystkie zobowiązania z tytułu opłat mieszkaniowych, czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe, czy z innych tytułów, wobec SM ( a wtedy jest to suma 7,8 mln zł) i wywiesić na klatkach jako dług mieszkańców wobec SM. I w zasadzie jest to prawda, chociaż nie do końca i tylko częściowa.

    2. Avatar
      qwerty 9 października 2014 at 09:06
      0
      0

      W jednej klatce wisi informacja podpisana przez syndyka o wpłatach na konta:

      PKO BP: 70 1020 3378 0000 1402 0014 3875
      EsBank: 11 8980 0009 2012 0067 9945 0001

      a w innej klatce wisi podobna informacja (też podpisana rzekomo przez syndyka), ale o wpłacie na konto:

      PKO BP: 15 1020 3378 0000 1002 0141 0232

      a w kolejnej klatce może jeszcze coś innego?

      … zatem prośba do adminów (i nie tylko) o weryfikację tych kont i podanie, które obecnie obowiązują, a następnie umieszczenie informacji na stronie głównej?

      • admin
        admin 9 października 2014 at 09:42
        0
        0

        Witam,

        Wg mojej opinii wpłat należy dokonywać na konta podane przez syndyka (z tego co mi wiadomo Piotrkowska 182 miała wyodrębniony numer konta co było związane ze spłatą kredytu zaciągniętego na termomodernizację – może stąd ta rozbieżność? nie wiem gdzie widział Pan tę informację). a w każdej niejasnej sytuacji NALEŻY KONTAKTOWAĆ SIĘ Z SEKRETARIATEM SPÓŁDZIELNI.

        Prosiłabym także osoby biorące udział w dyskusji na naszej stronie – Panie qwerty to także prośba do Pana – o wpisywanie prawdziwych adresów e-mail w formularzu komentarzy.

        • Avatar
          qwerty 9 października 2014 at 10:04
          0
          0

          Jedną kartkę widziałem w bloku na Sienkiewicza a drugą w P182. Dowiedziałem się też ze spółdzielni, że różne bloki mogą mieć różne konta. Tak więc niech każdy ze swojego zweryfikuje co ma podane w klatce – bo nie jest tak, że wszyscy powinni używać tylko jednego numeru.

        • Avatar
          eM 9 października 2014 at 18:00
          0
          0

          Potrzebny byłby wpis kogoś z Piotrkowskiej 182 – oni faktycznie chyba maja odrębne konto. Pewnie stąd ta różnica.

    3. Avatar
      Marcin J 7 października 2014 at 08:26
      0
      0

      To może ja już umieszczacie Państwo skan odpisu, to może warto zrobić to do końca, bo teraz to jest tylko pierwsza strona postanowienia.

      • admin
        admin 7 października 2014 at 09:02
        0
        0

        jest to strona jaka została wywieszona na tablicach w blokach. jeśli posiada Pan kolejne strony to proszę nam przesłać – chętnie zamieścimy.

    4. Avatar
      weteranka 6 października 2014 at 21:57
      0
      0

      wry – koniecznie dowiedz się w spółdzielni,bo ja byłam świadkiem rozmowy w sprawie Pragmy i ktoś powiedział,że Pragma

      jest już  spłacona.Jeżeli tak jest ,to wielka szkoda , aby nasze spółdzielcze pieniądze szły do jakiejś „dziwnej firmy”

      • Avatar
        dag 8 października 2014 at 10:52
        0
        0

        Tak w tym temacie: wystarczy spojrzeć w księgi wieczyste (chociażby LD1M/00246234/9, więcej nie szukałem, a to była pierwsza, w której to znalazłem), że nadal (?) istnieje hipoteka przymusowa ustanowiona na rzecz Pragma Faktoring (Dział IV). Została ustanowiona na podstawie nakazu zapłaty wydanego 23 stycznia 2014, więc dosyć niedawno.

        • Avatar
          dag 8 października 2014 at 10:57
          0
          0

          Poza tym, strona 9 dokumentu: http://mysrodmiescie.pl/wp-content/uploads/2014/07/upadlosc.pdf

          Syndyk potwierdził zobowiązanie w wysokości ~280k PLN wobec Pragma Factoring.

        • Avatar
          Jacek 9 października 2014 at 18:31
          0
          1

          Oczywiście, tylko, że teraz to syndyk rozlicza się ze wszystkimi wierzycielami. Naprawdę wystarczy wejść do biura spółdzielni i wszystko się wyjaśni.

        • Avatar
          wry 9 października 2014 at 20:29
          0
          0

          Po paru zapytaniach Pragma Faktoring poinformowała mnie dzisiaj, że wysłali już pismo zwalniające mnie z obowiązku płacenia na ich konto. (Dobrze, że zacząłem rozpytywać).

        • Avatar
          dag 10 października 2014 at 00:34
          0
          0

          Oczywiście, że to syndyk rozlicza się z wierzycielami. Ja pisałem jedynie o fakcie długu, który był tutaj kwestionowany.

    5. Avatar
      weteranka 6 października 2014 at 17:57
      0
      0

      Pragmę Faktoring już spłaciliśmy z naszych czynszów.Dlatego nie mamy nowych wind , oświetlenia , wyremontowanych klatek wejściowych do bloków , uszkodzone domofony, nie mamy parkingów przed blokami lub bardzo okrojone.

      Nasza Spółdzielnia to doskonały przykład , czym się kończy pozostawienie władzy bez jakiejkolwiek kontroli.Cała Rada Nadzorcza od  ca 2002 roku umożliwiała Zarządowi bezprawne i grabieżcze działania.Czekamy na wynik dochodzenia

      prokuratorskiego.

      • Avatar
        wry 6 października 2014 at 19:20
        0
        0

        W kwietniu 2013 dostałem zawiadomienie, że mam płacić do Pragmy wszystkie przyszłe zobowiązania, aż do odwołania. Odwołania nie dostałem, więc nadal płacę do Pragmy.

        • Avatar
          Jacek 6 października 2014 at 23:28
          0
          0

          Wszystko się zgadza, przyszłoby pismo gdyby nie było upadłości a wszelkie roszczenia Pragmy zaspokojone. W upadłości wierzycieli spłaca Syndyk i to jemu (czyli do kasy lub na konto) wpłacamy. Jestem o tym przekonany, ale przecież to niewiele kłopotu poprosić o informację w sekretariacie SM, nawet dla stu procent pewności na piśmie, o informację na ten temat. I wtedy jest wszystko jasne.

        • Avatar
          wry 9 października 2014 at 20:39
          0
          0

          A ja jestem przekonany, że dłużnik, (czyli ja) dalej płaci cesjonariuszowi, (czyli Pragma Faktoring), a ten z kolei rozlicza się z syndykiem. I tak aż do momentu zwolnienia przez cesjonariusza. Sekretariat SM niewiele wie na ten temat, więc nie pisz Jacku, że to niewiele kłopotu poprosić o informację. Informacja nawet na piśmie, jeżeli jest błędna, nie zmienia moich praw i obowiązków.

    6. Avatar
      wry 6 października 2014 at 13:33
      0
      0

      a co z opłatami przeniesionymi cesją na Pragma Faktoring?

      • admin
        admin 6 października 2014 at 13:59
        0
        0

        Prosimy kontaktować się z Syndykiem i Spółdzielnią.
        Wg. wszystkich oficjalnych informacji wszystkie opłaty powinny być wnoszone do spółdzielni (a tam syndyk będzie to dalej rozdysponowywał).

    7. Avatar
      dag 6 października 2014 at 10:42
      0
      0

      Kilka nurtujących pytań: wiedząc o sytuacji prawnej gruntów pod blokiem przy Piotrkowskiej 204, czy jest w ogóle sens składać wniosek do syndyka o wyodrębnienie? Co się stanie, jeśli taki wniosek nie zostanie złożony? Poza tym, jeśli grunty pod blokiem są obciążone hipoteką przymusową, to czy przy wyodrębnieniu samo mieszkanie nie będzie również obciążone?

    8. Avatar
      weteranka 5 października 2014 at 22:40
      0
      0

      wciąż na stronie” myśródmieście” brak jest Protokołu z Zebrania Przedstawicieli  z czerwca 2014 r.Są tylko uchwały podjęte przez Zebranie Przedstawicieli w czerwcu 2014 r.Czy Uchwała Nr 14 i 17 została zrealizowana ?

    9. Avatar
      weteranka 4 października 2014 at 13:59
      0
      0

      wy chcecie ratować  Spółdzielnię  ,chyba reanimować trupa .Lekarstwo to mozna było podać 12 lat temu,ale jakoś wtedy nie było tylu zainteresowanych” lekarzy”

    10. Avatar
      weteranka 4 października 2014 at 13:49
      1
      0

      Manek ,dlaczego zaraz oskarżać. Po co te słowa.Proszę tylko o odpowiedż na  nurtujące mnie i innych członków pytanie.Dlaczego upadłość układowa może być lepsza.Nie wszyscy potrafią ze zrozumieniem czytać ustawy.Skoro nikt z Nowej Rady i Zarządu ,ze starej Rady nie potrafi odpowiedzieć na to proste pytanie , to może prawnik Spóldzielni  lub Syndyk.

      Przecież informujecie nas ,że spotykacie się z syndykiem.Więc w czym problem. Czy do nowego Zarządu tez trzeba pisać pisma

      i zbierać podpisy.

      • Avatar
        ja 6 października 2014 at 09:27
        0
        0

        ja cały czas nie widzę, by gdzieś ktoś tu namawiał lub bronił upadlości układowej…?
        ogłoszono Upadłość Likwidacyjną. o co Pani chodzi…?

        I kto chce tu kogo reanimować????

         

    11. Avatar
      weteranka 4 października 2014 at 09:07
      0
      0

      nie tylko Piotrkowska  204 nie może się.wydzielić,również Piotrkowska 235 , Piotrkowska182.

      Oczekuję odpoweidzi od Nowej Rady Nadzorczej dlaczego waszym zdaniem upadłość układowa może być lepsza.

      • Avatar
        manek 4 października 2014 at 09:29
        0
        0

        a kto tak powiedzial? i po co dyskutowac nad czyms co nie ma miejsca?

        a dlaczego zarzad zlozyl taki wniosek tlumaczyl juz w komentarzach p. Trpocha tu>

        wystarczy poszukac….. lub zadac im (zarzadowi) pytanie mailem – tez jest podany. matko….

    12. Avatar
      Szelek 3 października 2014 at 22:53
      0
      0

      o ile dobrze przeczytałem pismo sądu, to właśnie on zdecydował o upadłości likwidacyjnej z możliwością przekształcenia w układową (czy jakoś podobnie w słowach, ale sens ten). To nowa dla nas wszystkich sytuacja. WSZYSTKICH! Pa to, że Piotrkowska 204 ma chyba najbardziej skomplikowaną sytuację prawną, to nie tajemnica. Nie mieszkam tam, ale staram się poznać całokształt problemów SM. Bo myślę, naiwnie jak widzę, że w jedności siła. A my jednak sami się dzielimy i osłabiamy. Oni, na 204, jako jedyni (jeśli się mylę, to poprawcie mnie) nie mogą wydzielić się jako wspólnota – czyli bez przejmowania proporcjonalnej części długu. Jakiś problem z gruntami pod posesją mają, z własnością działki. My mamy problem z parkingiem. I też jakoś nikogo innego to nie obchodzi. Szkoda, bo razem mamy większą siłę.

    13. Avatar
      weteranka 3 października 2014 at 22:35
      0
      0

      proszę się nie obrażać,tylko uważnie czytać.Napisałam z układem pana Diducha.Ten układ to duża część starej Rady Nadzorczej ,z p.Szymańską na czele.Procedury odłączenia i powoływania wspólnot znamy dokładnie.Odpowedzcie konkretnie,

      dlaczego mówicie o ewentualnej  upadłośći  ugodowej.D l a c z e go ??? Wyjaśnijcie ludziom dlaczego jest lepsza.Tak Piotrkowska 204  była zawsze dobrze zorganizowana.Dlatego od was należało  spodziewać się więcej.

      Dlaczego brak jest Protokołu z Zebrania Przedstawicieli w roku 2014 r.Dlaczego nie podano go do wiadomości wszystkich członków.

      • Avatar
        manek 4 października 2014 at 09:24
        0
        0

        protokół z zebrania przedstawicieli jest tu: http://mysrodmiescie.pl/nowe-wladze-sm-srodmiescie/uchwaly-nowego-zarzadu/

        a o mozliwosciach przeksztalcenia upadlosci z likwidacyjnej na ugodowa reguluje ustawa (m. in. po to, by w sytuacji, gdy okaze sie, że jednak nie jest tak strasznie i mozna spoldzielnie uratowac a nie likwidowac – mozna bylo to zrobic). odpowiedzi na wszysykie pani pytania sa w ustawach i orzecznictwie -jesli jest Pani faktycznie zainteresowana odpowiedziami na swoje pytania to prosze poszukac w necie tych informacji zamiast tu oskarzac.

        chetnie poczytamy rzeczowych informacji i zestawien – nie można wymagac i jezdzic tylko po tych co są aktywni – raczej trzeba im pomoc.

    14. Avatar
      weteranka 3 października 2014 at 20:36
      0
      0

      Dlaczego Nowy Zarząd wraz z z p.Szymańska i p.Narzymskim karmi nas kasandrycznymi opowieściami o możliwości zmiany

      sposobu przeprowadzenia upadłosci spółdzielni.Dlaczego nowemu Zarządowi i Nowej Radzie Nadzorczej tak bardzo na tym

      zależy,żeby to trwało dłużej.Wiemy ,że Piotrkowska 204 ma aż 4 swoich przedstawicieli.Chcecie się odłączyć,założyć Spółdzielnię ,a nas wszystkich zostawić z pozostałymi długani.Jak powiedział  nowy księgowy ,przez 15 lat będziemy spłacać te długi.O remontach nie ma więc mowy.Panowie to bardzo sprytny plan,gracie do jednej bramki  z układem pana D.

      Nam o to nie chodziło.

      • Avatar
        OtwórzcieOczy 3 października 2014 at 22:05
        0
        0

        Weteranko

        Nikt nie ma możliwości wyodrębnienia się bez zgody syndyka.

        Piotrkowska 204/210 nie ma możliwości wyodrębnienia się jako wspólnota, tylko jako nawa spółdzielnia łącznie z przejęciem
        proporcjonalnej części długu, więc nie może nas zostawić z całym długiem. Proszę więc nie oskarżać Piotrkowskiej 204/210 o jakieś niecne zamiary.

        Nie jest winą Piotrkowskiej 204/210, że nie było kandydatów do Rady Nadzorczej z innych bloków, więc proszę nie mówić o ilości członków Rady skoro nie było innych kandydatów. To nie jest ‚wina’ czy ‚zasługa’ Piotrkowskiej 204/210, to jest przejaw aktywności. Mieszkańcy Piotrkowskiej 204/210 są takimi samymi członkami spółdzielni jak pozostali członkowie, tak samo pokrzywdzeni ograbieni przez tzw ekipę Diducha. Mieszkańcy Piotrkowskiej 204/210 walczyli z p. Diduchem dużo wcześniej.

        Zgodnie z powyższym zarzut grania z Diduchem do jednej bramki jest bezsensowny. co więcej obraźliwy.

        Mieszkańcom Piotrkowskie 204/210 tak samo jak innym zależy na odsunięciu starego zarządu, bo tylko w tym widzi szansę powrotu do normalności w naszej spółdzielni.

        • Avatar
          wry 6 października 2014 at 11:06
          0
          0

          a nie jest tak, że upadłość spółdzielni zamknie temat długów, a wtedy w 204/210 będzie mogła powstać nowa – czysta spółdzielnia?

      • Avatar
        manek 4 października 2014 at 09:14
        0
        0

        ale nowemu zarzadowi zależy by CO trwałdluzej.j? upadłość ktora sie dopiero zaczela? nikt z nas ani z żadnego zarzadu nie ma na o wplywu ani nie wie ile to potrwa – nikt nie wie co tak dokladnie jest w tych wszystkich dokumentach pieczołowicie chronionych przez stare władze.

    15. Avatar
      Marcus 3 października 2014 at 20:34
      0
      0

      Niestety, ale informacja o tym, że nie ma jakiegoś terminu na złożenie wniosków o ustanowienie odrębnej własności mieszkania, jest NIAŚCISŁA. Zgodnie bowiem z Prawem Upadłościowym takie roszczenie w stosunku do upadłego, można złożyć do syndyka w ZAWITYM terminie (czyli nieprzekraczalnym) trzech(3) miesiecy od daty ogłoszenia w „Monitorze Sądowym i Gospodarczym” postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości. Nie musi się robić tego „już”, „natychmiast, „na hura””, ale ten termin wbrew pozorom wcale nie jest taki długi, zwlaszcza gdy trzeba będzie może urególować ststus finansowy mieszkania.

    Zapisz się do naszego newslettera

    Na skróty

    • NOWE SM ŚRÓDMIEŚCIE
    • KOMUNIKATY SYNDYKA
    • UCHWAŁY RN
    • PORADY, PRAWO

    Najnowsze wpisy

    • SM pilnie poszukuje osoby do pracy w Dziale Księgowości – ogłoszenie 12 lutego 2020
    • Informacja o działaniach Zarządu i Rady Nadzorczej 12 sierpnia 2019
    • Regulamin dodawania komentarzy na naszej stronie 15 lipca 2019
    • Komunikat Rady Nadzorczej i Zarządu 9 lipca 2019
    • Walne, jakiego jeszcze nie było 2 lipca 2019

    mySrodmiescie -strona mieszkańców – Spółdzielnia Mieszkaniowa Śródmieście Łódź

    Jesteśmy grupą mieszkańców, którzy z niepokojem patrzą, jak nasze osiedle popada w ruinę. Tę finansową, tę techniczną i tę dotycząca sąsiedzkiego współżycia. Tu mieszkamy, wychowujemy dzieci, wychodzimy na spacery… Chcemy się czuć bezpiecznie, nie martwiąc się, czy ktoś nam odetnie dopływ ciepłej wody, energię elektryczną, zabroni parkować bo oto nasz dotychczas parking stał się własnością prywatną z pozwoleniami na dowolną budowę.

    tagi

    akademik akcje Dalkia dokumenty dziennik łódzki Enea informacje komentarze komornik komunikaty KRS Krzysztof D. ludzie listy piszą media informują Na wesoło NOWE SM ŚRÓDMIEŚCIE parking Wigury 15 PGE Piotrkowska 204/210 piotrkowska235 pisma Porady Prawo prezydent miasta Radio Łódź regulaminy sm śródmieście spotkania z mieszkańcami sprawy w sądzie statut syndyk temidaContraSM toya tv TVN24 tvp lodz uchwały nowej SM upadłość Urząd Miasta uwłaszczenie Video wspólnota Zebranie przedstawicieli ZURT ZWiK Łódź
    Wszelkie prawa zastrzeżone 2014- mysrodmiescie.pl