• WITAJCIE MIESZKAŃCY!
  • O NAS
  • FORMULARZ KONTAKTOWY
email
  • AKTUALNOŚCI
  • INFORMACJE
    • Informacje o godzinach pracy SM
    • Dokumenty, regulaminy, pisma
    • Część uchwał z 2014 – 2015 r
    • Budynki, tereny, zasoby, hipoteki – stan prawny
    • Lista gruntów kupionych przez SM Śródmieście od UM Łódź
    • Akademik przy Wigury 7a
  • PORADY / PRAWO
    • Wpisy z kategorii porady – prawo
    • LIKWIDACJA czy UPADŁOŚĆ – co jest lepsze?
    • Różnice między spółdzielnią a wspólnotą
    • Jak odpowiadamy za długi
      • Jaka jest odpowiedzialność członka spółdzielni mieszkaniowej za jej długi?
      • Członkowie nie płacą każdego długu spółdzielni
      • Odpowiedzialność członka spółdzielni mieszkaniowej za jej długi
    • Przydatne linki
  • Z ZEWNĄTRZ
    • MEDIA INFORMUJĄ
    • PIOTRKOWSKA235 informuje
    • URZĄD MIASTA INFORMUJE
  • Fotogalerie
  • Regulamin komentowania

Komunikat RN z posiedzenia w dniu 17.11.2015 – czyli od stycznia mamy nowego Prezesa

Posted On 22 Lis 2015
By : mySrodmiescie
Comments: 42
Tag: komunikaty, media informują

Obrady zdominowały dwie sprawy:

  1. Zarząd.

Zaprosiliśmy na obrady pana Andrzeja Fabijańskiego, który złożył aplikację na stanowisko Prezesa SM. Kandydat przedstawił swoje doświadczenia zawodowe, odpowiedział wyczerpująco na zadawane przez członków RN pytania. Z naszego punktu widzenia najbardziej wartościowe jest to, że w latach 2003-2013, był On zarządcą komisarycznym oraz prezesem Zarządu dużego łódzkiego przedsiębiorstwa państwowego, przekształconego w Spółkę Skarbu Państwa. Objął to stanowisko w chwili, kiedy przedsiębiorstwo to miało szereg zajęć komorniczych, zablokowane wszystkie konta, brak zdolności kredytowej oraz napisany wniosek o upadłość. W wyniku swoich działań doprowadził to przedsiębiorstwo do takiego stanu, że była możliwość kontynuowania jego działalności i sprywatyzowania spółki. W zakresie posiadanego wykształcenia Aplikujący ukończył: dzienne magisterskie studia na Politechnice Łódzkiej oraz cztery podyplomowe studia z zakresu: Rachunkowości i zarządzania finansowego, Prawa finansowego i gospodarczego, Wyceny nieruchomości, Marketingu. Odbył też oraz szereg kursów menedżerskich i z prawa Unii Europejskiej. Na pytania odpowiadał w sposób kompetentny, jasny i zdecydowany.

Po naradzie członkowie RN uznali, że pan Andrzej Fabijański ma odpowiednie kwalifikacje oraz predyspozycje osobowe konieczne do sprawnego przeprowadzenia naszej Spółdzielni przez bardzo trudny okres doprowadzenia do podpisania korzystnego dla mieszkańców układu z wierzycielami i skutecznego zrealizowania tego układu. W związku z tym podjęto uchwały, w wyniku których z dniem 30 listopada br. odwołany został ze swojego stanowiska zastępca prezesa SM pan Janusz Zieliński. Prezes SM, pan Wojciech Leszczyński, z dniem 15 stycznia 2016 r. przestanie pełnić obecną funkcję, i podejmie obowiązki zastępcy prezesa. Z dniem 15 stycznia 2016 r. na stanowisko prezesa SM został powołany pan Andrzej Fabijański. Przed nami sprawa najtrudniejsza, czyli finansowa. Jest rzeczą oczywistą, że nowy prezes za swoją pracę musi otrzymać odpowiednie wynagrodzenie. Do czasu podjęcia przez sąd decyzji o zmianie formy upadłości z likwidacyjnej na upadłość z możliwością zawarcia układu, pensje Zarządu SM są wypłacane z masy upadłości. Decyzję w tej sprawie podejmuje sędzia komisarz. Dlatego też wystosowaliśmy pismo do sędzi komisarz pani Agnieszki Bujnowicz-Tomaszewskiej, w którym uzasadniamy naszą decyzję. Mamy nadzieję, że sędzię komisarz przekonają nasze argumenty i przychyli się do złożonego wniosku o ustalenie wynagrodzenia dla prezesa SM i podejmie tę decyzję przed dniem 15 stycznia 2016 r.

Nikogo ze spółdzielców nie musimy chyba przekonywać, jak ważna jest ta sprawa dla nas wszystkich. Chcemy i musimy mieć w Zarządzie kompetentną, doświadczoną osobę, która będzie reprezentować będzie interesy mieszkańców, współuczestnicząc w negocjacjach z wierzycielami.


2. Statut.

Wobec odmowy sfinansowania kosztów prawnika, który przygotowałby statut (w tej sprawie zostało również wystosowane pismo do sędzi komisarz), przyśpieszyła swoje prace Komisja Statutowa. Pierwsza wersja Statutu jest już w zasadzie gotowa. Na posiedzeniu doprecyzowaliśmy budzące największe kontrowersje fragmenty oraz ustaliliśmy, że kolejne posiedzenie (w najbliższy wtorek) będzie w całości poświęcone pracy nad Statutem. Zaproszeni zostali na nie doradcy Komisji Statutowej i prawnik mec. Rafał Kasprzyk.


Ponadto podjęliśmy uchwałę w sprawie podjęcia działań prawnych zmierzających do unieważnienia umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie z dnia 23.01.2013 r. oraz umów pożyczek, z tytułu których ustanowiono zabezpieczenie. Uchwała ta dotyczy działek przy ul. Wigury, Sienkiewicza i Piotrkowskiej i została podjęta na wniosek mieszkańców budynków przy ul Wigury 15 i 15a.


____Przewodniczący Rady Nadzorczej Dariusz Trocha
___Sekretarz RN Maria Grzybowska

mySrodmiescie
About the Author
/// Pomóżmy samym sobie, bo nikt inny tego za nas nie zrobi.
    Previous Story

    Plan remontowy 2015-2016 – rozliczenie za II-X 2015 r.

    Next Story

    Uchwały ws. ujednolicenia stawek opłat w lok. użytkowych własnościowych w poszczególnych posesjach

    Related Posts

    7

    Komunikat Rady Nadzorczej z posiedzenia w dniu 26.01.2016 r.

    Posted On 28 Sty 2016
    , By mySrodmiescie
    1

    Komunikaty RN + projekt NOWEGO STATUTU

    Posted On 08 Sty 2016
    , By mySrodmiescie
    15

    Komunikat Rady Nadzorczej z posiedzeń 24 XI i 1 XII

    Posted On 10 Gru 2015
    , By mySrodmiescie

    Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/a4klient/ftp/mysrodmiescie/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

    42 Comments

    1. Avatar
      LEW 28 listopada 2015 at 20:17
      8
      5

      Za zbędne uważam ,rozczulanie się nad ” mozolną pracą” Pana Leszczyńskiego.Podejmując się tego zadania, dokładnie znał „niełatwe warunki” .Otrzymuje wynagrodzenie za swoją pracę ,tak jak inni pracownicy .Robi to co powinien robić.Nam się wydaje ,że robi dużo ,bo od 10 lat nic nie było remontowane i konserwowane i odzwyczailiśmy się od widoku pracowników remontowych.
      Według mnie to brak profesjonalizmu ,kiedy prace remontowe na zewnątrz budynków rozpoczyna się
      w połowie listopada ,choć o planach tych prac mówiło się w kwietniu .A może za dużo obowiązków ciąży na na panu Leszczyńskim? Bo to Pełnomocnik Syndyka i Prezes Zarządu.Nauczmy się wymagać,a nie użalać nad postacią.

      • Avatar
        Monia 28 listopada 2015 at 21:01
        6
        5

        Ej – trochę zrozumienia – choćby dlatego, że wcześniej pieniądze na funduszu remontowym były jedynie wirtualne i zbieramy je fizycznie od ogłoszenia upadłości. Może dopiero teraz jest ich tyle by można coś zaczynać?
        Wg. mnie rola prezezesa to nie rola zarządcy ds.remontów (od tego jest dział techniczny) – to rola spinania wszystkiego i szukania rozwiązań w różnych sytuacjach – do tego trzeba być doświadczonym menagerem. Stąd chyba wybór nowego prezesa – gdy uwolnimy się od syndyka będziemy mogli wiècej -na czas syndyka p. Leszczyński wg mnie dobrze wykonywał swoje obowiązki.

        • Avatar
          LEW 28 listopada 2015 at 22:08
          6
          0

          Zgoda ,to nie rola prezesa ,nie rola głównego księgowego ,nie rola członka zarządu ,ale to rola pełnomocnika d/s GZM .Myślę ,że trochę ktoś przedobrzył z tą podwójną rolą.A jeżeli o pieniądzach mowa ,to może przemnóżmy m2 powierzchni użytkowej mieszkań i lokali użytkowych w naszej SM , razy 1.50 zł.,to zobaczymy ile pieniędzy wpływa każdego miesiąca.Ja nie mówię ,że nic się nie robi i nie mówię ,że robi się za mało ,ale mówię tylko, nie rozczulajmy się.

        • Avatar
          Elżbieta Kempińska 6 grudnia 2015 at 11:31
          3
          1

          Stan techniczny naszych budynków to tykająca bomba ekologiczna i zegarowa.Trzeba niewiele czasu ,żeby wydarzyło się jakieś nieszczęście .Moja propozycja :
          aby na zebraniu z syndykiem pojawił się pracownik spółdzielni z książką danego obiektu i dopiero wówczas będziemy decydować o upadłości układowej.Na Piłsudskiego 7 co chwila są jakieś awarie .Do poważnych zaliczam zalania mieszkań i lokali użytkowych ,świadczy to o braku czyszczenia pionów kanalizacyjnych .W sierpniu rozmawiałam z Panem Leszczyńskim na temat fetoru jaki wydobywa się z piwnic.Dnia 4 grudnia w windzie i na parterze przed windą I klatki „śmierdziało” przepraszam za trywializm fekaliami i rozkładającymi się myszami i szczurami.
          Również w sierpniu Pan Leszczyński obiecał ,że zajmie się sprawą barierki okalającej taras na I piętrze od strony garaży.Karmione przez sąsiadów ,a nawet członków RN mieszkających w naszym budynku ,gołębie siadają z uporem na tej blaszanej balustradzie i załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne.Jest tam jedna wielka ,kilkunastoletnia „kloaka” przepraszam za trywializm ,ale tylko takie słowa są właściwe na określenie tego co tam się znajduje . Jest wina mieszkańców , którzy dokarmiają gołębie i Ci którzy to robią ,powinni zając się oczyszczeniem tych miejsc.Po swoich zwierzętach się sprząta ,szczególnie tych , które się karmi.
          A kto będzie to robił to szybko można ustalić ,wystarczy sprawdzić na monitoringu za kim gołębie lecą.One rozpoznają swoich chlebodawców.Ja jednak myślę ,że jak uwolnimy się od syndyka to będziemy mogli mniej , bo dodatkowo trzeba będzie spłacać nie swoje długi ,

    2. Avatar
      LOKATOR 24 listopada 2015 at 09:44
      6
      17

      T.W.A. My Śródmieście – czytaj Towarzystwo Wzajemnej adoracji. Kiedy Pan „rozsądny mieszkaniec” spytał mnie czy na portalu pracuj.pl szuka się Prezesów, podałem mu pierwszy link do najbliższego ogłoszenia. Z automatu dostałem 1 łapkę w górę, 4 w dół. Czyli 75% uznało ukazanie faktu z rynku ogłoszeń jako coś negatywnego…. Nie ma co tu się rozpisywać więcej. Szkoda czasu bo i tak i tak Syndyk zrobi co będzie chciał. A grupie TWA na forum dedykuję wpis jaki jest widoczny na „ich stronie” Raz na jakiś czas w naszym życiu pojawiają się ludzie, po których sprzątamy latami”. Oby nie był proroczy drodzy Rozsądni Sąsiedzi przepraszam T.W.A.

      • Avatar
        Basia 24 listopada 2015 at 22:21
        14
        2

        LOKATORZE jestem współwłaścicielem i sponsorem tego „Cyrku” jak nazywasz naszą upadłą,ale nie
        chcę mieć Prezesa z ogłoszenia.Preferuję kogoś poleconego z doświadczeniem zawodowym i stosownym wykształceniem .Pan Andrzej Fabijański to znana postać w pewnych łódzkich kręgach i ciesząca się bardzo dobrą opinią .Moje poważne obawy budzi jedynie ,reakcja Syndyka,ale skoro tak bardzo zależy Panu Syndykowi na upadłości układowej to powinien zaakceptować wybór nowego Prezesa ,który będzie bronił interesów mieszkańców .Interesy wierzycieli reprezentuje Syndyk.
        Bez obrazy ,ale Pan Leszczyński jest pełnomocnikiem Syndyka do spraw GZM i swoje obowiązki wykonuje poprawnie.Natomiast negocjacje z wierzycielami to już inna półka .Lokatorze powierzył by Pan swój majątek komuś z ogłoszenia?

        • Avatar
          Gerard 5 grudnia 2015 at 21:40
          5
          9

          Szanowna Pani nie wiem czemu nie rozumie Pani do czego służy ogłoszenie? Jeśli Firma chce dokonać wyboru kandydata na stanowisko Prezesa to ogłasza konkurs i ustala REGULAMIN tego konkursu. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie internetowej i w prasie, no można jeszcze na tablicy ogłoszeń w siedzibie Firmy.
          Pani Maria zamieściła Regulamin konkursu na Prezesa w Spółdzielni Mieszkaniowej „STROP” w Warszawie jako przykład jak powinno się wybierać Prezesa. Szesnaście osób wystawiło dla tego komentarza negatywną opinię!!! Co to znaczy, a no to, że te szesnaście osób tkwi jeszcze w PRL- u, gdzie przynosiło się Prezesów, Dyrektorów będących członkami jedynie słusznej Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej w teczkach.
          A w jaki sposób dokonano wyboru Prezesa w Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście” w Łodzi? Kiedy kandydat na Prezesa złożył podanie i niezbędne dokumenty świadczące o niekaralności i nie podleganiu ograniczeniom lub zakazom pełnienia funkcji kierowniczych, oświadczenie o nie prowadzeniu przeciw kandydatowi postępowania prokuratorskiego lub sądowego związanego z działalnością gospodarczą, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i o zdolności do czynności prawnych ?
          Skoro nie ma zatwierdzonego STATUTU to na jakich przepisach bazowała RN dokonując wyboru Prezesa?
          Rada Nadzorcza w Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście” w Łodzi zmieniła z premedytacją kolejność, najpierw nominacja na Prezesa, a potem STATUT :)
          Taki MYK jak zrobił PIS najpierw Ustawa o podatku 70 % od odpraw dla Prezesów w Spółkach Skarbu Państwa, a potem wymiana kadr :) Wszak Prezesi w Spółkach Skarbu Państwa są z nadania partyjnego.

        • Avatar
          Basia 7 grudnia 2015 at 23:14
          6
          1

          W roku 2014 RN ogłosiła „jakiś” konkurs na stanowisko prezesa spółdzielni.Czy widział Pan Gerardzie tych kandydatów ? Bo ja widziałam.
          Miałam nawet listę osób chętnych na to stanowisko.Sprawdzałam w internecie ścieżkę zawodową tych osób ,wykształcenie

        • Avatar
          Basia 7 grudnia 2015 at 23:25
          8
          1

          itd.I powiem Panu ,że zdecydowanie, w dalszym ciągu popieram kogoś poleconego ,nawet takiego jak Pan to nazywa „przyniesionego w teczce”, niż nie wiadomo kogo z ogłoszenia.
          A jak Szanowny Pan powinien zauważyć ,ta wypracowana metoda od czasów PRL trwa nadal.

        • Avatar
          Senny 8 grudnia 2015 at 10:09
          6
          1

          Nieczęsto się tu wypowiadam, bo trochę mi przeszkadza naskakiwanie na autorów wypowiedzi zamiast rzeczowej dyskusji. Ale muszę zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
          – Statut jest. Nie jest zatwierdzony nowy, czyli póki co – z czego nikt się zapewne nie cieszy – obowiązuje dotychczasowy,
          – konkurs można ogłosić, jak się ma pewność środków na wynagrodzenie. Czyli samodzielnie się określa się jakie pieniądze można zaproponować kandydatowi. Tu trzeba występować o przyznanie środków do sędzi komisarz, co niekoniecznie może oznaczać, że ona te środki uwolni. Czego przykładem brak przyznania środków na nowy statut.
          Nie zapominajcie, że nie jesteśmy w normalnej sytuacji i sposoby pozyskiwania dobrych specjalistów trzeba do niej dostosować. A na koniec – dajcie człowiekowi popracować, a oceniajcie po efektach. Nie wątpię, że setki oczu będą mu patrzyły na ręce.

        • Avatar
          Misza 9 grudnia 2015 at 00:18
          5
          0

          przepraszam drogi Panie ale pozwolę sobie się nie zgodzić. Pracuję akurat w duzej spolce gieldowej i tak sie sklada, ze jak potrzeba zatrudnic prezesa to nikt typowej rekrutacji nie przeprowadza. Bierze sie ludzi sprawdzonych, ktorych sie zna i ufa. Rekrutacje z ogloszeniem mozna robic praktycznie na kazde stanowisko ale wybór osoby zarzadzajacej Twoim majatkiem z reguly przebiega odrobinę inaczej niz przez ogloszenie w prasie

        • Avatar
          Wiktor 15 grudnia 2015 at 07:54
          3
          0

          Co innego spółka giełdowa i wewnętrzna ścieżka kariery a co innego nabór kadry zarządzającej do SM Śródmieście. Wszyscy popierają tak co najmniej nieracjonalne działanie w zakresie powołania Prezesa. Dlaczego według wszystkich – no prawie wszystkich – wypowiadających się tutaj nikt nie zwrócił uwagi iż SM sama sobie nie dała szansy rozważenia innych kandydatur. POSTĘPOWANIE ETYCZNE I PRZEJRZYSTE TO OGŁOSZENIE O NABORZE Z WYTYCZNYMI – właśnie tak powinno to wyglądać. Pomijam logikę powołania Prezesa – przed zatwierdzeniem listy wierzycieli i ustaleniem wartości ostatecznej długu SM. Jak dla mnie świadczy to o braku świadomości RN.

    3. Avatar
      Jacek 23 listopada 2015 at 21:35
      20
      2

      Drogi Adminie, z przykrością muszę zauważyć, że pozwalasz na to, aby nas tu obrażano. Kultura wypowiedzi forumowiczki o nicku Maria to jedno, ale nazywanie ich „cieniasami”, przypisywanie „dewiacyjnego ilorazu inteligencji” to poniżej krytyki. Regulamin forum obowiązuje, a ta pani z pewnością go nie czytała. Nie powinni Admini pozwalać na taki rynsztok. Każdy, kto się nie zgadza z opiniami Marii jest natychmiast obrażany, poniżany i obrzucany epitetami. Adminie, proszę, wyciągnij konsekwencje zgodne z regulaminem, bo za chwilę nikt tu już nie będzie chciał dyskutować. Pozostanie Maria i jej jedyna prawda.

      • Avatar
        Maria 23 listopada 2015 at 22:23
        2
        16

        Cytuję: Każdy, kto się nie zgadza z opiniami Marii jest natychmiast obrażany, poniżany i obrzucany epitetami. A konkretnie kto ?

    4. Avatar
      Maria 23 listopada 2015 at 17:58
      5
      17

      Wyśmiewana przez niektórych cieniasów metoda pozyskiwania wiedzy na każdy temat :)
      Pytanie do GOOGLE: Jak powinien wyglądać proces rekrutacji na Prezesa Spółdzielni ?
      O D P O W I E D Ź
      Załącznik nr 1
      do Uchwały nr 39/15 z dnia 22.06.20115 r.
      Rady Nadzorczej SM „STROP”.
      REGULAMIN
      PRZEPROWADZENIA KONKURSU NA STANOWISKO
      PREZESA ZARZĄDU SPÓŁDZIELNI MISZKANIOWEJ „STROP”
      W WARSZAWIE
      Niniejszy regulamin określa zasady przeprowadzenia konkursu na stanowisko Prezesa
      Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „STROP” w Warszawie.
      I. Ogłoszenie konkursu i tryb składania ofert.
      1. Konkurs ogłasza i przeprowadza Rada Nadzorcza Spółdzielni.
      2. Ogłoszenie o terminie i warunkach przeprowadzenia konkursu na stanowisko Prezesa
      Zarządu Spółdzielni jest zamieszczane na tablicy ogłoszeń w biurze SM „STROP”, na
      stronie internetowej SM „STROP” oraz jednorazowo w jednym dzienniku o zasięgu
      ogólnopolskim.
      3. Regulamin przeprowadzenia konkursu na stanowisko Prezesa Zarządu udostępniony
      zostanie na stronie internetowej Spółdzielni oraz dostępny będzie w biurze Spółdzielni
      Mieszkaniowej „STROP” w Warszawie, ul. Skierniewicka 21.
      II. Komisja konkursowa.
      1.Rada Nadzorcza ogłaszająca i organizująca konkurs pełni rolę Komisji Konkursowej.
      2.Członkowie funkcyjni Rady Nadzorczej pełnią odpowiednio funkcje:
      Przewodniczącego, Zastępcy i Sekretarza Komisji.
      3.Posiedzenia Komisji Konkursowej są protokołowane.
      4.Protokół Komisji Konkursowej podpisują wszyscy obecni Członkowie Komisji.
      5.Posiedzenia Komisji Konkursowej wymagają obecności: przynajmniej 1/2 członków
      Komisji Konkursowej na etapie oceny, o której mowa w pkt VI. 2, w pozostałych
      etapach konkursu przynajmniej 2/3 członków Komisji Konkursowej.
      6.Posiedzenia Komisji Konkursowej zwołuje telefonicznie Przewodniczący Komisji lub
      wyznaczony przez niego Zastępca Przewodniczącego Komisji, na co najmniej 5 dni
      przed terminem posiedzenia, sporządzając stosowną notatkę.
      III. Wymagania wobec kandydatów przystępujących do konkursu.
      1.Wymagania konieczne:
      1)wykształcenie wyższe, co najmniej magisterskie, (preferowane ekonomiczne,
      techniczne, prawnicze),
      2)co najmniej 10 letni staż pracy, w tym co najmniej 5-letnie doświadczenie na
      stanowisku kierowniczym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi w spółdzielni
      mieszkaniowej,
      3)znajomość prawa spółdzielczego, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i
      zasad funkcjonowania spółdzielni,
      4)umiejętność kierowania zespołami i zarządzania zasobami ludzkimi oraz wiedza z
      zakresu prawa pracy,
      5)posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
      publicznych,
      6)niekaralność za umyślne przestępstwo, w tym przestępstwo skarbowe.
      7.Wymagania dodatkowe:
      1) komunikatywność, rzetelność i umiejętność podejmowania decyzji,
      2) pełna dyspozycyjność,
      3) udokumentowane kwalifikacje z zakresu zarządzania nieruchomościami.
      IV. Oferta
      1 .Oferta zgłoszona przez kandydata w konkursie powinna zawierać:
      1) podanie o przyjęcie na stanowisko Prezesa Zarządu Spółdzielni wraz z adresem
      poczty elektronicznej (e-mail) do kontaktowania się z kandydatem (adres,
      telefon),
      2) CV i list motywacyjny
      3)kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
      4)pisemna zgoda kandydata na udostępnienie i przetwarzanie danych osobowych
      zawartych w aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
      (zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych tj. Dz.
      U. z 2014 r. poz. 1182, ze zm.),
      5)oświadczenie kandydata o niekaralności i nie podleganiu ograniczeniom lub
      zakazom pełnienia funkcji kierowniczych,
      6)oświadczenie o nie prowadzeniu przeciw kandydatowi postępowania
      prokuratorskiego lub sądowego związanego z działalnością gospodarczą,
      7)oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i o zdolności do czynności
      prawnych,
      8)oświadczenie o rezygnacji, z chwilą wyboru na stanowisko Prezesa Zarządu, z
      działalności konkurencyjnej wobec Spółdzielni,
      9)oświadczenie o braku pokrewieństwa lub powinowactwa z członkami Rady
      Nadzorczej SM „STROP”,
      10)oświadczenie o zachowaniu tajemnicy uzyskanych w toku postępowania
      konkursowego danych i informacji dotyczących działalności Spółdzielni,
      11.Kopie lub odpisy wymaganych dokumentów mogą być poświadczone przez
      kandydata. W takim przypadku w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat jest
      zobowiązany do przedstawienia Komisji Konkursowej oryginałów lub urzędowych
      odpisów poświadczonych przez siebie dokumentów. Niedopełnienie tego warunku
      powoduje wykluczenie kandydata z dalszego postępowania konkursowego.
      12.Ofert nie spełniające powyższych wymagań lub złożone po terminie określonym w
      ogłoszeniu nie podlegają rozpatrzeniu, a kandydaci nie wezmą udziału w dalszym
      postępowaniu konkursowym.
      V. Tryb zgłaszania ofert.
      1.Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest złożenie pisemnej oferty w terminie
      podanym w ogłoszeniu.
      2.Ofertę zawierającą wszystkie dokumenty, o których mowa w pkt IV. 1 należy składać
      w zaklejonej kopercie, z dopiskiem „Rada Nadzorcza – konkurs na stanowisko Prezesa
      Zarządu Spółdzielni”, w sekretariacie Spółdzielni w dni robocze: od poniedziałku do
      piątku w godz. 9:00 – 14:00, a w dniu 31 lipca do godz. 12:00.
      3.Na kopercie nie umieszcza się danych osobowych kandydata ani jakichkolwiek innych
      danych lub znaków.
      4.Oferty konkursowe Spółdzielnia rejestruje zapisując: datę i godzinę złożenia oraz
      nadaje numer wynikający z kolejności jej złożenia. Numer zostaje odnotowany na
      kopercie.
      5.W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje faktyczna data
      wpływu oferty do Spółdzielni, a nie data stempla pocztowego.
      VI .Procedura konkursowa.
      1.Po upływie terminu wyznaczonego do składania ofert Przewodniczący lub
      wyznaczony członek Komisji Konkursowej wyznaczy termin posiedzenia Komisji
      Konkursowej.
      2.Na pierwszym posiedzeniu Komisja Konkursowa dokonuje wstępnej oceny ofert
      złożonych przez kandydatów na stanowisko Prezesa Zarządu pod kątem
      prawidłowości i kompletności złożonych dokumentów pod względem formalnym oraz
      spełnienia wymogów określonych w punkcie III, IV i V.
      3.Odrzuceniu podlegają oferty:
      a)nie spełniające wymagań koniecznych określonych w pkt III. 1 (ppkt.
      1),2),5),6),
      b)zawierające niekompletne lub nie poświadczone dokumenty wyszczególnione
      w pkt IV 1.,
      c)które zostały złożone po wyznaczonym terminie do składania ofert.
      4.Komisja Konkursowa drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail zawiadamia
      kandydatów o odrzuceniu oferty.
      5.Do rozmów kwalifikacyjnych Komisja Konkursowa zaprasza wszystkich kandydatów
      spełniających wymagane kryteria, których oferty nie zostały odrzucone i przekazuje
      informacje o możliwości zapoznania się z dokumentami Spółdzielni.
      6.Komisja Konkursowa drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail zawiadamia
      kandydatów o zakwalifikowaniu do dalszego etapu postępowania konkursowego
      podając termin rozmowy.
      7.Rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzone będą w siedzibie Spółdzielni, a kandydaci
      zostaną powiadomieni co najmniej na 3 dni przed wyznaczonym terminem rozmowy.
      8.Na rozmowę kwalifikacyjną kandydat powinien zabrać ze sobą dokument tożsamości
      oraz dokumenty, o których mowa w punkcie IV.2.
      9.Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej oraz oceny kandydatów będą między innymi:
      a)tematy dotyczące działalności spółdzielni mieszkaniowej,
      b)strategia rozwoju oraz wizja działalności Spółdzielni na najbliższe lata,
      c)sprawdzenie wiedzy w zakresie zarządzania i kierowania zespołami pracowników,
      d)znajomość aktualnego statutu Spółdzielni i zagadnień finansowych Spółdzielni,
      e)inne sprawy wskazane w CV i liście motywacyjnym.
      VII. Rozstrzygnięcie konkursu.
      1.Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych Komisja Konkursowa dokonuje wyboru
      kandydata na Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „STROP”. Tryb i sposób
      głosowania ustala Komisja Konkursowa, uwzględniając w szczególności liczbę
      dopuszczonych kandydatów, dokonując odpowiedniego wpisu do protokołu
      posiedzenia Komisji, na którym dokonywany jest wybór kandydata na Prezesa
      Zarządu Spółdzielni.
      2.Rada Nadzorcza unieważnia konkurs i dokonuje ogłoszenia ponownie konkursu,
      jeżeli:
      a) na konkurs nie wpłynęła żadna oferta,
      b) żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów formalnych określonych w pkt III.
      1 i IV 1.
      3.W przypadku zaistnienia jednej z przyczyn określonych w pkt VII 2, procedurę
      konkursu rozpisuje się na nowo w terminie nie dłuższym niż miesiąc od terminu
      pierwszego konkursu.
      4.W przypadku gdy zwycięzca konkursu zrezygnował z podpisania umowy o pracę na
      stanowisko Prezesa Zarządu, Rada Nadzorcza podejmuje decyzję albo o powierzeniu
      funkcji Prezesa Zarządu osobie, która w głosowaniu otrzymała kolejno największą
      ilość głosów albo o rozpisaniu nowego konkursu.
      5.Rada Nadzorcza powiadomi drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail
      kandydatów uczestniczących w postępowaniu konkursowym o jego wynikach.
      Oryginały dokumentów złożonych przez kandydatów podlegają zwrotowi. Wymagany
      jest osobisty odbiór dokumentów. Dokumenty nie odebrane w ciągu 3 miesięcy od
      daty rozstrzygnięcia konkursu ulegają zniszczeniu.
      6.Rada Nadzorcza zastrzega sobie możliwość zakończenia postępowania konkursowego
      bez jego rozstrzygnięcia, w każdym czasie bez podania przyczyny.
      VIII. Wybór Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „STROP” w Warszawie.
      1. Wybór Prezesa Zarządu następuje w drodze uchwały Rady Nadzorczej.
      2. Rada Nadzorcza na posiedzeniu z udziałem wybranego Prezesa Zarządu Spółdzielni
      zawiera z nim umowę o pracę stosownie do wymogów kodeksu Pracy. Wybrany
      Prezes Zarządu zobowiązany jest dostarczyć aktualną informację z Krajowego
      Rejestru Karnego o niekaralności (wystawioną nie wcześniej niż 2 miesiące przed datą
      upływu składania ofert).
      3.Wynagrodzenie za pracę wybranego Prezesa Zarządu określa uchwała Rady
      Nadzorczej.
      IX. Postanowienia końcowe
      .
      1.Regulamin niniejszy został uchwalony Uchwałą nr 39/15 Rady Nadzorczej
      Spółdzielni Mieszkaniowej „STROP” z dnia 22 czerwca 2015 r. i obowiązuje z dniem
      uchwalenia.
      pieczątka o treści: pieczątka o treści:
      SEKRETARZ
      PRZEWODNICZĄCY
      RADY NADZORCZEJ RADY NADZORCZEJ
      podpis nieczytelny podpis nieczytelny

      A w Spółdzielni Mieszkaniowej „ŚRÓDMIEŚCIE” w Łodzi proces rekrutacji na Prezesa Spółdzielni wygląda tak : Prestidigitator strzela PIF- PAF do Czarnego Melonika i spod Melonika wyskakuje wystraszony królik w osobie pana Andrzeja Fabijańskiego. Gratulacje, uściski dłoni niektórzy walą czołem o podłogę :) Za kogo ONI nas Spółdzielców mają?
      Cała nadzieja w sędzi komisarz, pani Agnieszce i Bujnowicz-Tomaszewskiej, że wyda taką samą odmowną decyzję jak w sprawie STATUTU.

      • Avatar
        z tego co wiem... 23 listopada 2015 at 20:20
        24
        6

        Kobieto – módl sie, by pan Fabijański od stycznia u nas pracował – nigdy na tym stanowisku u nas nie było takiego specjalisty. Koniec mojej dyskusji w tej sprawie z Panią.

        • Avatar
          Maria 23 listopada 2015 at 22:17
          4
          16

          Intencje modlitewne to moja osobista sprawa, jakim prawem ” z tego co wiem” sugeruje mi modlenie się w intencji , cyt.” Kobieto – módl sie, by pan Fabiajański od stycznia u nas pracował ” ?

    5. Avatar
      LOKATOR 23 listopada 2015 at 12:58
      11
      19

      Przepraszam ale nie widziałem nigdzie w sieci ogłoszenia rekrutacyjnego na stanowisko Prezesa SM Śródmieście. Gazeta Praca – Brak, Pracuj.pl – Brak…. Dlaczego mamy rozpatrywać wyłącznie jedną kandydaturę? I jeszcze jedno pytanie – skoro kandydat pracował w Spółce Skarbu Państwa – proszę o podanie inf. dot. ewentualnego przynależenia do Partii politycznej…. Widać nic się nie zmienia tutaj, ciche rekrutacje, ciche decyzje, wszystko za zamkniętymi drzwiami… Miało być inaczej. Tylko sponsorzy tego Cyrku pozostają bez zmian – MY właściciele mieszkań.

      • Avatar
        rozsądnymieszkaniec 23 listopada 2015 at 13:28
        14
        2

        A to na pracuj.pl szuka się prezesów zarządu?

        • Avatar
          LOKATOR 23 listopada 2015 at 13:53
          2
          11

          Ano szuka…
          http://www.pracuj.pl/praca/prezes-zarzadu-warszawa,oferta,4265818

          i co?

      • Avatar
        Sienk101 23 listopada 2015 at 14:13
        18
        1

        Obawiam się, że część dyskusji na forum jest kompletnie jałowa. Samym narzekaniem, węszeniem spisków, personalnymi wycieczkami i totalną krytyką nigdzie nie zajdziemy. Czytam informacje o wykształceniu, ukończonych studiach podyplomowych, kursach i to jest dla mnie ważne. Trzymam kciuki, żeby sędzia komisarz przydzieliła środki, bo bardzo nam potrzeba fachowca w tej dziedzinie. Jakie ma znaczenie przynależność do partii politycznych? Człowiek się liczy. Jest jakiś spis partii, do których wolno przynależeć prezesom? Jest spis zakazanych?
        Dajcie, proszę, spokój komentarzom, które nic nie wnoszą. Może faktycznie pomysł p. Wojtka Jeneralczyka, z jego wpisu sprzed kilku dni ma sens i powinno się zmienić zasady tego forum. Niestety, to znacznie więcej codziennej pracy dla Admina, co może być przeszkodą.

        • Avatar
          LOKATOR 23 listopada 2015 at 14:36
          5
          16

          Nie widzę nic w jałowości…. aby kolejny Prezesik wyjęty z kapelusza ws adził w kolejne g….. Nas mieszkańców – płatników. I ja od samego początku byłem za tym aby forum miało charakter zamknięty login z imienia i nazwiska osoby się wypowiadającej wraz z nr bloku i mieszkania. Jestem za. I chyba faktycznie byłoby najlepiej stworzenie klatkowych wspólnot mieszkaniowych przy tak dużej ilości mieszkańców ciężko będzie uzyskać konsensus w jakiejkolwiek sprawie. Mogę płacić wyższy czynsz, ale nie za długi których ja nie zrobiłem, nie za „etaty aferzystów w administracji”, nie za „układzik parkingowy” pod P.182, i nie za poziom komunikacji jakie od zawsze w tej SM obowiązywał, czyli Mieszkańcy są dla Zarządu, a nie odwrotnie. Dużo czasu minęło i wszyscy już widza że to wszystko to jedna wielka LIPA.

        • Avatar
          Sienk101 23 listopada 2015 at 14:50
          15
          2

          Nie mów za wszystkich. Nie „wszyscy widza już że to wszystko to jedna wielka LIPA”. Ja tak nie uważam i – uwierz mi – wielu moich sąsiadów również. Z rozmów wiem jednak, że wielu nie wypowiada się już tu, a nawet nie zagląda na forum, bo zamiast ciekawej, merytorycznej dyskusji z poszanowaniem zdania innych osób, częściej można przeczytać wieczne narzekanie. A to nie prowadzi do niczego, nie buduje.

        • Avatar
          Basia 23 listopada 2015 at 15:51
          4
          9

          Jeżeli mówimy o budowaniu ,to już na czystym gruncie ,bo na remontowaniu z rozbiórki, niczego się nie zbuduje , a jedynie może się ściana obsunąć, bądż budynek zawalić.

        • Avatar
          t.krzeszewski 23 listopada 2015 at 16:07
          7
          4

          Zawsze można zacząć od siebie. Zamiast Sienk101 napisać np. Sokołowski. I już.

        • Avatar
          Sienk101 23 listopada 2015 at 21:26
          8
          2

          Jeśli to będzie obowiązującą zasadą, to z przyjemnością. Tyle, że będzie to całkiem inne nazwisko.

    6. Avatar
      t.krzeszewski 23 listopada 2015 at 11:26
      18
      1

      We własnym imieniu dla Rady – DZIĘKUJĘ!

    7. Avatar
      Maria 22 listopada 2015 at 18:52
      9
      19

      Odnośnie pana Wojciecha Leszczyńskiego, to będzie jego już trzeci stołek na którym zasiądzie w stosunkowo krótkim czasie, a przecież jak sam mówi jest już bardzo zmęczony, więc może nich sobie odpocznie.

      • Avatar
        z tego co wiem... 22 listopada 2015 at 20:48
        20
        1

        Nie wiem dlaczego Pani tak się uczepiła Pana Leszczyńskiego. Czlowiek pracuje (nie oszukujmy sie: w niełatwych warunkach), łapie te końce na ile pozwala mu sytuacja i możliwości ( te zastane i umiejętności). Może nie są to jakieś spektakularne sukcesy ale mozolna, codzienna praca. Bo to nasz pracownik – nie niewolnik, który ma odpokutować winy poprzedników, których nawet nie znał.

        • Avatar
          Maria 22 listopada 2015 at 21:18
          4
          18

          „z tego co wiem…” odczep się ode mnie. Nikogo się nie uczepiłam, napisałam to co jest faktem, a pana Leszczyńskiego nawet nie widziałam.

        • Avatar
          z tego co wiem... 22 listopada 2015 at 21:33
          23
          1

          No i może w tym problem. Zapraszam do zaangażowania „w realu” zamiast udzielać same wirtualne porady (ad. www i programy księgowe). Nie czepiam się Pani. Proszę o działanie jedynie.

        • Avatar
          Misza 22 listopada 2015 at 22:30
          18
          2

          to jak nie widzialas to skad wiesz co mowi??

        • Avatar
          Senny J. 22 listopada 2015 at 23:01
          19
          5

          Mario, z pewnością znajdziesz w google bezpłatnego prezesa, wiceprezesa i całą rzeszę członków. A zaraz potem radośnie popędzimy za tym zbiorem osobliwości ku uwolnieniu od wszystkiego. Proste? Proste!

        • Avatar
          Maria 23 listopada 2015 at 11:02
          3
          14

          W moim komentarzu do SennegoJ Maria 20 listopada 2015 o godz. 23:45 , napisałam między innymi: Dyplomowany księgowy – to ścieżka zawodowa, którą „Senny J.” musiałby przebyć , żeby móc ze mną dyskutować. Czy to jeszcze mało?

        • Avatar
          Maria 22 listopada 2015 at 23:51
          3
          15

          Odpowiedź dla wszystkich myślących inaczej, którzy potrafią tylko negować i krytykować to co ktoś napisze, a sami merytorycznie dyskutować nie potrafią i nie zamieszczają swoich propozycji na żaden temat.
          W 2015 roku jeśli ktoś posiada stosowny iloraz inteligencji i potrafi korzystać z wirtualnych porad, których udzielają, prawnicy, lekarze specjaliści w różnych specjalnościach,specjaliści w różnych dziedzinach wiedzy, doradcy podatkowi, doradcy finansowi i inni, to jest człowiekiem XXI wieku ,który nie musi płacić za tego rodzaju usługi. Natomiast jeśli ktoś posiada iloraz inteligencji dewiacyjny i nie potrafi korzystać z tych porad , no to musi za wszystko płacić.
          Wszystko co napisałam o panu Leszczyńskim wyczytałam na tym forum,więc patrzałki do ręki i czytać!

        • Avatar
          z tego co wiem... 23 listopada 2015 at 07:28
          15
          3

          Szkoda tylko, że jedzenie nie może być wirtualne… rozumiem, że Pani jednak nie pracuje za darmo? Nic co ma prawdziwą / wymierną wartość nie jest za darmo. Na szczęście.
          Ps. Wydaje mi się, że nie ma sensu nasza dalsza dyskusja z Panią M. Nie zaśmiecajmy forum.

        • Avatar
          rozsądnymieszkaniec 23 listopada 2015 at 09:31
          15
          3

          Już pokazałaś, że przesiewanie przydatnych informacji w internecie przychodzi Ci z niezwykłym trudem, także tą wypowiedzią sama sobie strzelasz w kolano.

        • Avatar
          Maria 23 listopada 2015 at 10:57
          4
          14

          Do: rozsądnymieszkaniec 23 listopada 2015 o godz. 09:31
          Te, a od kiedy jesteśmy na TY?

        • Avatar
          Jacek 23 listopada 2015 at 11:44
          17
          2

          No i się okazało, że jak ktoś nie zgadza się z opinią Marii, że wszystko można załatwić przy pomocy google, to ma iloraz inteligencji dewiacyjny. My maluczcy, niegodni dyskutować z „dyplomowanym księgowym”. Pochowajcie swoje dyplomy, tytuły naukowe, czy jakiekolwiek inne wykształcenie boście gamonie przy dyplomowanej księgowej M!

        • Avatar
          Maria 23 listopada 2015 at 12:15
          3
          12

          Do: Jacek 23 listopada 2015 o godz. 11:44
          Proszę czytać ze zrozumieniem :) DYPLOMOWANY KSIĘGOWY , to było kryterium wiedzy dla” SennegoJ”, żebyśmy mieli o czym dyskutować. Ale jeśli ” SennyJ” osiągnie taki poziom wiedzy to tak jakby oddał skok narciarski z Małej Krokwi, a przecież jest jeszcze Średnia Krokiew no i Wielka Krokiew.

    8. Avatar
      LEW 22 listopada 2015 at 18:32
      14
      0

      1.Mam obawy ,czy Pani Sędzia Komisarz nie użyje tego samego argumentu ,którego użyła przy
      potrzebie sfinansowania statutu
      2.Jeżeli Syndyk również użyje tego argumentu ,że niepotrzebny nam jest wysokiej klasy
      specjalista ,to może oznaczać ,że Syndyk nie wierzy w powodzenie upadłości układowej.
      3.Uważam również ,że przy obecnej sytuacji ekonomicznej niepotrzebny nam jest zastępca prezesa
      wystarczy członek zarządu.Bardziej niezbędny będzie, skuteczny prawnik.Może Rada
      Nadzorcza przewidzi ten pomysł w zmianach do statutu, tak na wszelki wypadek.

    9. Avatar
      z tego co wiem... 22 listopada 2015 at 16:36
      20
      1

      Mamy nadzieję, że sędzię komisarz przekonają nasze argumenty i przychyli się do złożonego wniosku o ustalenie wynagrodzenia dla prezesa SM i podejmie tę decyzję przed dniem 15 stycznia 2016 r.

      Zobaczymy jak tym razem zaopiniuje to nasz szanowny Pan Syndyk. Jeśli jest pewny swoich umiejętności to… nie będzie bał się konkurencji. Oby. Brawo dla RN za odwagę.

    Zapisz się do naszego newslettera

    Na skróty

    • NOWE SM ŚRÓDMIEŚCIE
    • KOMUNIKATY SYNDYKA
    • UCHWAŁY RN
    • PORADY, PRAWO

    Najnowsze wpisy

    • SM pilnie poszukuje osoby do pracy w Dziale Księgowości – ogłoszenie 12 lutego 2020
    • Informacja o działaniach Zarządu i Rady Nadzorczej 12 sierpnia 2019
    • Regulamin dodawania komentarzy na naszej stronie 15 lipca 2019
    • Komunikat Rady Nadzorczej i Zarządu 9 lipca 2019
    • Walne, jakiego jeszcze nie było 2 lipca 2019

    mySrodmiescie -strona mieszkańców – Spółdzielnia Mieszkaniowa Śródmieście Łódź

    Jesteśmy grupą mieszkańców, którzy z niepokojem patrzą, jak nasze osiedle popada w ruinę. Tę finansową, tę techniczną i tę dotycząca sąsiedzkiego współżycia. Tu mieszkamy, wychowujemy dzieci, wychodzimy na spacery… Chcemy się czuć bezpiecznie, nie martwiąc się, czy ktoś nam odetnie dopływ ciepłej wody, energię elektryczną, zabroni parkować bo oto nasz dotychczas parking stał się własnością prywatną z pozwoleniami na dowolną budowę.

    tagi

    akademik akcje Dalkia dokumenty dziennik łódzki Enea informacje komentarze komornik komunikaty KRS Krzysztof D. ludzie listy piszą media informują Na wesoło NOWE SM ŚRÓDMIEŚCIE parking Wigury 15 PGE Piotrkowska 204/210 piotrkowska235 pisma Porady Prawo prezydent miasta Radio Łódź regulaminy sm śródmieście spotkania z mieszkańcami sprawy w sądzie statut syndyk temidaContraSM toya tv TVN24 tvp lodz uchwały nowej SM upadłość Urząd Miasta uwłaszczenie Video wspólnota Zebranie przedstawicieli ZURT ZWiK Łódź
    Wszelkie prawa zastrzeżone 2014- mysrodmiescie.pl